altijd beschikbaar met de pakketdiensten

van de hollandse centrale

In functies zoals de zorg, IT, techniek en noodhulpwerk zoals de brandweer en politie, is het van belang dat er altijd iemand beschikbaar is voor noodgevallen. Je kunt je wel voorstellen dat de piketservice voor noodgevallen een zeer belangrijke dienst is. Dit maakt ook dat er veel regels en richtlijnen zijn voor medewerkers die een piketdienst oppakken. Daarom is het voor ondernemers vaak moeilijk om een medewerker aan te stellen voor de 24/7 piketdienst. Bij De Hollandse Centrale helpen wij je graag verder! 

Waarom kiezen voor ons

piketdienst service

Wat is een piketdienst voor bedrijven

ontdek de service

Een piketdienst voor bedrijven is een dienst die dag en nacht en tijdens vakanties beschikbaar is. Deze service komt vaak voor bij cruciale beroepen zoals de brandweer, politie, advocatuur, zorg, IT en techniek. Bij al deze functies moet er altijd iemand beschikbaar zijn om in te grijpen bij noodgevallen buiten de reguliere werktijden om. Dit betekent een bereikbaarheid van 24 uur per dag en 7 dagen per week. Bij de technieksector moet er bijvoorbeeld altijd iemand paraat staan om problemen met elektriciteit op te vangen, zoals internet dat uitvalt of beveiligingssystemen die niet meer werken. Bij de zorg moet er een zorgmedewerker zijn die bereikbaar is voor medische spoedgevallen. 

Enkele kenmerken van een piketdienst voor noodgevallen is dat een piketdienst voor bedrijven altijd bereikbaar moet zijn. Vaak betekent dit dat de piketdienst medewerker bereikbaar is via de telefoon. Dit zorgt ervoor dat een medewerker niet per se altijd op locatie aanwezig moet zijn. Wel is het van belang dat de piketdienst medewerker zo nodig snel kan aankomen op de locatie.

Heeft jouw onderneming behoefte aan 24/7 klantenservice?

Niet iedereen kan een piketdienst oppakken

expertise en ervaring vereist

Voor het oppakken van een piketdienst voor noodgevallen door een medewerker zijn er verschillende regels en richtlijnen om rekening mee te houden. Hierdoor wordt het voor ondernemers vaak een lastige klus om iemand te vinden die deze 24/7 piketdienst op zich kan nemen. Er zijn regels voor onder andere de arbeidstijd, rusttijd, en vergoeding. Werknemers mogen bijvoorbeeld niet meer dan 12 uur per dienst werken en er moet minimaal 11 uur aaneengesloten rust per dag zijn geweest.

Op zoek naar deskundige medewerkers voor je piketdienst? Bij De Hollandse Centrale nemen wij graag dit werk uit handen. Meer weten?

piketdienst holandse centrale

piketdienst uitbesteden

de toegevoegde waarde voor jouw onderneming

Bij een 24/7 pakketdienst voor noodgevallen komen zoals gezegd dus veel dingen kijken, waardoor de piketdienst uitbesteden voor menig werkgever eenvoudiger is dan zelf regelen. De pakketdienst uitbesteden geeft een werkgever veel rust. Je hoeft je namelijk niet meer druk te maken over wie de piketservice voor noodgevallen gaat oppakken en of deze werknemer wel alles in huis heeft om op de juiste manier noodgevallen af te handelen.

Het uitbesteden van de piketdienst heeft vele voordelen, naast het vinden van een geschikte medewerker. Ontdek hieronder de belangrijkste pluspunten:

  • Professionals: wanneer je kiest voor de piketdienst uitbesteden door een externe piketdienst van De Hollandse Centrale, kies je voor een piketdienst medewerker met kennis en ervaring. Het gaat om echte professionals die weten hoe een noodgeval af te handelen met jaren aan ervaring en training. Hierdoor hoef je niet zelf je personeel te trainen, wat tijd en geld bespaart. Onze externe piketdienst kan goed omgaan met noodgevallen en heeft specialisatie op het gebied. 
  • Beschikbaarheid: door de piketdienst uitbesteden aan een externe piketdienst weet je zeker dat de dienst altijd bereikbaar is. Dit betekent 24 uur per dag en 7 dagen per week. Er is geen sprake van onderbrekingen door afwisseling van diensten door verschillende ervaren medewerkers. Er staat altijd iemand klaar en de piketdienst is niet afhankelijk van je interne medewerkers, die misschien ziek kunnen zijn of om andere redenen niet kunnen werken).
  • Rust: door de piketdienst uit te besteden aan een externe piketdienst hebben jij en je medewerkers rust. Jullie kunnen je richten op de dagelijkse taken en je hoeft je niet druk te maken als leidinggevende wie de dienst oppakt. Daarnaast hoeven je medewerkers geen extra stressvol werk op te pakken. Een echte win-win dus!

Piketdienst uitbesteden kosten

kostenplaatje hangt af van diverse factoren

Nu je van de voordelen van uitbesteden van de piketdienst overtuigd bent, is het tijd om te kijken naar piketdienst uitbesteden kosten. De kosten voor het uitbesteden van de piketdienst hangt af van verschillende zaken en kunnen sterk variëren. Niet elke piketdienst werkt hetzelfde. Ook heeft elke onderneming andere behoeften, waardoor er niet iets is als een ‘vaste’ prijs. De piketdienst uitbesteden kosten hangen af van meerdere aspecten, zoals:

  • Gaat het om een 24/7 piketdienst? Dan zijn de kosten hoger dan bij een externe piketdienst die alleen in de nacht operationeel moet zijn.
  • Wordt er gebruikgemaakt van een callcenter of specifiek systeem? Een systeem waar inkomende telefoongesprekken automatisch worden doorgeschakeld kost je uiteraard minder dan wanneer er gebruikgemaakt wordt van een allround callcenter.
  • Hoe zit het met de rapportage? Wanneer er uitgebreide rapporten opgesteld moeten worden, kost dit meer dan wanneer er alleen inkomende oproepen opgenomen en doorgeschakeld moeten worden.

 

Lijkt een 24/7 piketdienst uitbesteden jou wel wat? Dan ben je bij De Hollandse Centrale zeker aan het goede adres. We bieden verschillende soorten externe piketdiensten voor verschillende soorten bedrijven. Neem contact met ons op of vraag een vrijblijvende offerte op. Dan kunnen we samen bekijken wat er zoal mogelijk is. We zijn je graag van dienst!

piketdienst kosten uitbesteden

Geïnteresseerd

in onze diensten?

Of het nu gaat om het verbeteren van uw verkoopresultaten, het verhogen van de klanttevredenheid of het genereren van afspraken: wij staan klaar om je te helpen bij het laten groeien van je onderneming.

Laat ons weten hoe wij jou kunnen ondersteunen. Neem contact op via de e-mail of ons contactformulier.

Wij kijken ernaar uit aan de slag te gaan!

Vraag nu je demo aan

Laat jouw gegevens achter en wie weet tot snel!