AI Agentic Support

Klantenservice automatiseren met smart agents

AI agentic support gaat de klantenservice revolutionaliriseren. Uit een grootschalig onderzoek blijkt dat er wordt verwacht dat in 2028 meer dan 68% van de klanteninteracties door middel van agentic support gedaan wordt. En dit is niet gek wanneer we kijken naar de voordelen die AI agentic support brengt m.b.t. klantenservice. Lees hier wat dit voor jouw bedrijf betekent.

Waarom kiezen voor ons

Wat is een AI smart agent?

Start met ai implementatie

Door middel van een smart agent kan je de klantenservice op een kwalitatief hoog niveau automatiseren waarbij kosten bespaard worden. Vervolgens leert deze smart agent van klantenfeedback om beter te worden in het bieden van de beste klantenservice.

Een AI smart agent maakt zelfstandig beslissingen op basis van gesprekken met de klant. Hierbij heeft de agent een proactieve houding om de klantinteractie succesvol af te ronden. Een AI smart agent is technologie die AI agentic support mogelijk maakt. AI agentic support is de brede term voor het leveren van support door middel van een autonome AI. En een smart agent voert de gesprekken en behandelt de interactie.

Hoe helpt een smart agent je klantenservice?

  • Verlaging van kosten: Het meest nadrukkelijke voordeel is de verlaging van kosten door de automatisering van je klantenservice. Je hebt minder werknemers nodig, want de smart agent is ontzettend schaalbaar.
  • Complexe vragen begrijpen: AI smart agents gebruiken LLM’s om complexe vragen te begrijpen. Vervolgens maken ze gebruik van de kennisbank van je bedrijf om een goed antwoord te geven. 
  • Leren op basis van interactie: Doordat de smart agents veel informatie verzamelen   leren ze op basis van feedback en worden de agents steeds beter in het afhandelen van klantinteracties. 
  • Proactiviteit en kwaliteit in de klantenservice: AI smart agents zijn proactief en kunnen zonder menselijke interventie allerlei taken uitvoeren. Hierbij gebruiken ze beslissingsbomen om consistente en betrouwbare beslissingen te maken. 

Belangrijkste karakteristieken van een Smart AI agent

Verbeter de gebruikerservaring

  • Privacy en veiligheid: AI agents houden zich altijd aan regulaties en veiligheidsprotocollen die opgegeven zijn. Hierdoor zijn ze veilig in gebruik.
  • Proactiviteit: AI agents nemen een proactieve houding aan om de klant te begrijpen en maken zelfstandig beslissingen.
  • Samenwerken en integreren: AI agents kunnen samenwerken met mensen en zo kunnen ze integreren met menselijke teams. 
  • Inzicht en personalisatie: AI agents slaan informatie uit de gesprekken op en personaliseren op basis van de gebruiker.  

Waarom een smart agent?

Een smart agent is enorm schaalbaar. Het kost geen menselijke tijd en energie. Hierdoor kunnen er duizenden interacties tegelijk afgehandeld worden. Ondanks het volume verliezen de interacties geen kwaliteit. Door het grote aantal leert de smart agent juist beter wat geschikte antwoorden zijn en hoe er effectief gecommuniceerd kan worden en welke beslissingen gemaakt moeten worden. 

Verbeteringen en trainingen worden in één keer doorgevoerd en dan zitten ze gelijk in het systeem zonder inwerkperiode. Bij menselijke medewerkers moeten trainingen per persoon aangeleerd worden. 

smartphone met ai smart chat

Wat zijn risico’s en beperkingen?

AI kan soms fouten maken of verkeerde beslissingen nemen als er veel onduidelijkheid is. Bij vage of erg emotioneel genuanceerde verzoeken kan de smart agent minder goed handelen. Hierbij kan het nodig zijn dat de AI de klant door moet sturen naar een menselijke medewerker om de interactie verder af te handelen. Toch maakt AI agentic support zelden grote fouten omdat er duidelijke instructies en kaders meegegeven worden. 

Wat kan een smart agent voor jou betekenen?

Een AI smart agent gaat verder dan chatbot functionaliteiten en maakt proactieve beslissingen die in lijn liggen met jouw bedrijf. Deze automatisering van de klantenservice zorgt voor consistente kwaliteit, schaalbaarheid en een grote kostenreductie. Daarnaast leren de agents van de interacties en leveren ze allerlei klantinzichten.

Ben jij benieuwd hoe jij je klantenservice kan automatiseren door middel van een smart agent? Neem dan contact op met De Hollandse Centrale.

Vraag nu een

offerte aan

Wil jij weten hoe we je kunnen helpen de capaciteit te verhogen en de kosten omlaag te helpen? Vraag dan vandaag nog een vrijblijvende offerte aan! Wij bespreken samen je wensen en vertalen deze naar een oplossing passend bij jouw behoeften. Ontdek de mogelijkheden en laat ons je helpen de capaciteit te verhogen.

Vraag nu je demo aan

Laat jouw gegevens achter en wie weet tot snel!