AI Klantenservice

Verbeter je klantenservice met een ai chatbot

Door een ai chatbot kan je klantenservice een stuk verbeterd worden. AI klantenservice is goedkoop, schaalbaar en het de interactie met de klant is gebruiksvriendelijk en menselijk. 

Waarom kiezen voor ons

Waarom ai chatbots?

Statistieken laten zien dat bedrijven wereldwijd tot wel 2.5 miljard uur en 11 miljard euro besparen door gebruik te maken van ai chatbots. Waarbij de markt op 15.5 miljard in 2025 gewaardeerd word, word er voorspeld dat deze in 2028, 3 keer groter is.

Dit laat zien dat AI chatbots wereldwijd geïmplementeerd worden. Bedrijven die hier nog geen gebruik van maken betalen ook de prijs wat betreft tijd en geld. 

Waarom ai ai klantenservice voor jouw bedrijf?

Het is daarom goed om na te gaan of AI klantenservice geschikt kan zijn voor jouw bedrijf. De chatbots helpen met het beantwoorden van veelgestelde vragen, lossen problemen op, en complexe vragen kunnen doorgestuurd worden naar personeel om afgehandeld te worden. 

 

Waarom ai klantenservice?

Veel klanten met dezelfde vraag? ai lost dit op

Een groot gedeelte van de vragen die klanten hebben zijn vragen die eerder gesteld zijn. Als er een specifieke klant een onduidelijkheid heeft, of een probleem dan is de kans groot dat er meer klanten zijn met dat probleem. Vooral voor dit soort vragen heeft het enorm veel meerwaarde om dit proces over te laten aan AI klantenservice. 

 

Klantvriendelijk zijn

AI klantenservice heeft een vriendelijke en menselijke toon waardoor de klant tevreden blijft. De gesprekken lijken op menselijke gesprekken en deze zijn ook natuurlijk. Best practices met betrekking tot klantvriendelijkheid worden hier effectief toegepast. 

laptop met een smart ai agent
Boekhouder en medewerkers werken samen

Voordelen van AI klantenservice door chatbots

  • 24/7 bereikbaar: AI Chatbots kennen geen 9 tot 5 en ze kennen ook geen vermoeidheid. Hierdoor zijn ze op ieder moment altijd bereikbaar. 
  • Directe antwoorden zonder wachttijd: AI chatbots kunnen direct antwoorden omdat ze meerdere gesprekken tegelijkertijd kunnen volgen. Als iemand in gesprek zit met een AI chatbot betekent dit niet dat deze chatbot al bezet is. Nee deze chatbot blijft multitasken. 
  • Kosten en tijdsbesparing: Personeelskosten zoals loon, opleiding, belasting en verzekering worden allemaal bespaard door middel van AI klantenservice. En dit gaat niet altijd ten koste van de kwaliteit. De klant wilt voornamelijk geholpen worden. Als de klant met een snellere responstijd geholpen wordt dan wordt de klant ook beter bediend.
  • Meertalige ondersteuning: De chatbot herkent en spreekt iedere taal die je hem aanleert.
  • Gegevensanalyse: Een van de belangrijkste principes m.b.t. het verbeteren van gebruikerservaring is het verzamelen van gegevens om de klant beter te kunnen voorzien van zijn/haar behoeften. AI chatbots slaan hun gesprekken en belangrijke informatie gemakkelijk. 

Vraag nu een

offerte aan

Wil jij weten hoe we je kunnen helpen de capaciteit te verhogen en de kosten omlaag te helpen? Vraag dan vandaag nog een vrijblijvende offerte aan! Wij bespreken samen je wensen en vertalen deze naar een oplossing passend bij jouw behoeften. Ontdek de mogelijkheden en laat ons je helpen de capaciteit te verhogen.

Vraag nu je demo aan

Laat jouw gegevens achter en wie weet tot snel!