Virtual assistants
de toekomst voor jouw onderneming
Virtual assistants – afgekort VA – zijn voor veel ondernemingen de ideale werknemers. In vrijwel elke tak van de onderneming kan je een VA inzetten. Van financiële administratie, de klantenservice, de marketing en IT tot aan HR. Maar wat is virtual assistant nu eigenlijk en wat kan deze voor jou betekenen?
Waarom kiezen voor ons
- Flexibel
 - Transparant
 - Hart voor de zaak
 - Bespaar tijd en geld
 
															Wat houden virtual assistants in?
de service van hollandse centrale
Het beroep virtual assistant is vrij nieuw in Nederland. Toch kom je virtual assistants nu steeds vaker tegen in het bedrijfsleven, aangezien ze zeer gewild zijn. De verwachting voor de toekomst is dat virtuele assistenten alsmaar populairder zullen worden. Het grootste voordeel van een VA inhuren is dat verschillende taken kunnen worden opgepakt. Je kunt ze bijvoorbeeld inzetten voor verschillende services, zoals de klantenservice, ICT, de boekhouding, de administratie en content. 
Laten we een aantal voorbeelden bekijken:
- Administratie: elke onderneming heeft ermee te maken: (financiële) administratie. Voor menig ondernemer is het een klus die ze liever uitbesteden. Een gespecialiseerde virtual assistant ontneemt je veel zorgen en zorgt ervoor dat je kostbare tijd bespaart.
 - Klantenservice: eigenlijk is dit het belangrijkste onderdeel van een onderneming: contact met je klanten. Je wil dan ook dat klanten professioneel te woord worden gestaan wanneer er contact met je webshop wordt opgenomen. Een virtual assistant met veel kennis en expertise kan deze taak overnemen.
 - Marketing: dit is een vak op zich. Een onderneming wil immers precies de klanten benaderen naar wie ze op zoek zijn. Het uitvoeren van marktonderzoek, het formuleren van het beleid en het uitvoeren van marketingcampagnes kun je nu eenvoudig uitbesteden aan een virtual assistant met alle nodige kennis en ervaring in huis. Zo weet je zeker dat je nooit meer je (potentiële) klant misloopt.
 - IT: computers die het niet doen, internetverbinding dat wegvalt tijdens een belangrijke meeting of systemen die niet naar behoren werken. Bij het oplossen van deze problemen is het inschakelen van een virtual assistant ideaal.
 
Wil je weten wat De Hollandse Centrale voor jou kan betekenen?
Waarom virtual assistants inschakelen?
De toegevoegde waarde voor jouw onderneming
Nu we weten wat een virtual assistant precies is en wat ze doen, is het tijd om te bepalen waarom een onderneming een virtual assistant zoal kan inschakelen. Een VA wordt niet voor niks een echte alleskunner genoemd. Werkzaamheden waar je zelf niet aan toe komt of waar je niet voldoende expertise voor hebt, kunnen worden overgenomen door deze professional. Expertise, kwaliteit, betrouwbaarheid, loyaliteit en continuïteit staan centraal. 
Wist je dat je geen kosten maakt voor bijvoorbeeld een werkplek, computer en apparatuur? Bij Hollandse Centrale zijn de virtual assistants zelfs zó goed in hun vak dat alleen een kleine instructie over de uitvoering nodig is. Verder word je volledig ontzorgd!
Ondersteuner
Virtual assistants ondersteunen ondernemers online. Vaak wordt er thuis of op een kantoor gewerkt en spreken de ondernemers waar ze mee werken virtueel. Vandaar ook de naam virtual assistants. Je kunt dit zien als een soort medewerker die op alle vlakken met je meedenkt en je wil helpen je onderneming te laten groeien. VA’s hebben namelijk veel kennis over bedrijfsprocessen en zijn echte sparringpartners voor ondernemers. Met de juiste virtual assistant heb je een kostbare ondersteuner en kan veel stress verlicht worden.
Uurtarief virtual assistant
Virtual assistants zijn breed inzetbaar, efficiënt, flexibel en hebben veel ervaring. Maar hoe zit het met het uurtarief van een virtual assistant? Wanneer je een virtual assistant wil inschakelen, hangen de kosten hiervan natuurlijk af van de werkzaamheden die de assistent uitvoert. Een virtual assistant die gespecialiseerd is op meerdere gebieden zal meer kosten dan iemand die zich alleen richt op een onderdeel van een onderneming. Gemiddeld kun je denken aan een uurtarief virtual assistant van tussen de € 25 en € 50 per uur.
Kan jij wel wat hulp gebruiken bij het uitvoeren van je dagelijkse activiteiten? 
															
															Een virtual assistant
als ondersteuning voor jouw onderneming?
Klinkt een virtual assistant wel iets voor jou? Dan kun je bij ons gemakkelijk een virtual assistant inschakelen. Wij bieden virtual assistants met kennis en expertise op verschillende vlakken. Dankzij ons grote team aan medewerkers is er altijd een oplossing op maat. Wij vertellen je hier graag meer over!
Geïnteresseerd
in onze diensten?
Of het nu gaat om het verbeteren van uw verkoopresultaten, het verhogen van de klanttevredenheid of het genereren van afspraken: wij staan klaar om je te helpen bij het laten groeien van je onderneming.
Laat ons weten hoe wij jou kunnen ondersteunen. Neem contact op via de e-mail of ons contactformulier.
Wij kijken ernaar uit aan de slag te gaan!